Betaling en tarieven

Tarieven

Sinds 2013 stelt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) de tarieven en prestaties in de mondzorg vast. Dat betekent dus dat alle tandartsen dezelfde prijzen handhaven. Bij sommige behandelingen wordt bovenop het vastgestelde tarief een bedrag voor materiaalkosten en techniek kosten berekend.

Op verzoek kunnen wij voorafgaande aan de behandeling een begroting opstellen voor de te verwachten kosten en wat uw zorgverzekering zal vergoeden. Soms kunnen behandelingen anders verlopen dan vooraf kan worden ingeschat. Dit kan leiden tot afwijkingen in het uiteindelijk te factureren eindbedrag.

Voor de actuele tarievenlijst en achtergrondinformatie verwijzen wij u naar de website van onze beroepsorganisatie.

http://www.tandartstarieven.nl

Logo NZA

Betaalmogekijkheden

Wij hebben twee betaalmogelijkheden:

  1. Directe declaratie bij zorgverzekeraar
  2. Afrekenen aan de balie na een behandeling (pinnen of contact)

Dit betekent dus dat wij geen facturen aan de balie meegeven!

Er zijn voorwaarden per betaalmogelijkheid waaraan u en wij ons dienen te houden. Hieronder uitgebreid uitleg hierover.

Directe declaratie bij zorgverzekeraar

Directe declaratie bij zorgverzekeraar is enkel mogelijk in onderstaande gevallen:

  • Jongeren onder 18 jaar
  • Volwassenen met AV-tandarts verzekering

Uw nota wordt dan eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar en u ontvangt alleen een eventuele (rest)nota voor kosten die uw zorgverzekeraar niet vergoedt. 

Nota’s die op rekening worden gefactureerd, worden volledig overgenomen door een externe factoringmaatschappij. Dit betekent dat u (en uw verzekering) niet meer aan de tandartspraktijk betaalt, maar aan de factoringbureau. U dient dan bij de externe factoringmaatschappij te gaan voor vragen over de facturen, betalingsregelingen, e.d. 

Indien u zelf de nota wenst te ontvangen en te declareren bij uw zorgverzekeraar, dan kunt u ervoor kiezen om direct aan de balie na de behandeling af te rekenen. Wij geven echter geen onbetaalde facturen mee naar huis.

Meer informatie over de externe factoringbureau kunt u ook in de folders in onze wachtkamer terugvinden.

Pinnen of contant afrekenen

Wanneer u aan de balie afrekent na een behandeling, krijgt u de factuur en een betaalbewijs mee waarmee u eventueel bij uw zorgverzekeraar kunt declareren. Bij ons rekent u aan de balie af in onderstaande gevallen: 

  • Eigen voorkeur, u wilt liever zelf bij uw verzekering declareren
  • Geen aanvullende (AV) tandartsverzekering
  • Wanbetalingsverleden 
  • Bij eenmalige bezoek (zoals spoeddienst of een second opinion)

 

Extern factoringbureau

Omdat declaraties via Infomedics (UwNota.nl) lopen en u nooit direct aan ons betaalt, kunnen wij u niet helpen met vragen over facturen. Infomedics heeft gespecialiseerd personeel dat u altijd te woord zal staan en zal helpen met vragen, complicaties en betalingsverzoeken.

LET OP: onze assistentes kunnen u niet helpen met vragen over nota’s!

Op www.uwnota.nl kunt u uw factuurnummer invoeren en alle benodigde informatie hierover opvragen. Hierop kunt u ook uitstel van betalingen en betalingsregelingen.

Voor telefonisch contact in verband met facturen en betalingen kunt u bellen naar: 

UwNota.nl: 0900 - 77 77 771 (€0,20 per gesprek).

U kunt UwNota.nl iedere werkdag bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur.

Logo UwNotaLogo Infomedics