Mondhygiëne verbeteren met deze 9 tips

Mondhygiëne verbeteren

Mondhygiëne verbeteren met deze 9 tips

Zoals je vast al weet is het belangrijk om je tanden te poetsen. Hier zijn handige tips om je mondhygiëne te verbeteren.

1. REGELMATIG FLOSSEN

Je hebt het vast al eens gehoord, flossen is belangrijk voor het verbeteren van jouw mondhygiëne. Het maakt niet uit hoe je poetst, zelfs dan haal je niet al het vuil tussen je tanden weg. Probeer minstens één keer per dag je tanden te flossen. Natuurlijk is een tandenstoker of een rager ook goed om te gebruiken.

2. FRISDRANK

Frisdrank is niet goed voor je tanden en mondhygiëne, zal het zeker niet verbeteren en kan zorgen voor gaatjes of rottende tanden, maar dat wist je misschien al wel. Maar wist je dat dit ook voor vruchtenthee geldt? Ze zijn schadelijk voor het glazuur van je tanden. Spoel daarom nadat je je vruchtenthee hebt gehad altijd even je mond na.

3. KAUWGOM

Altijd kauwgom mee? Dat is goed, kauwgom is namelijk goed voor je tanden. Door te kauwen stimuleer je je aanmaak van speeksel en beschermt het je mond weer tegen zuren.

4. ELEKTRISCH POETSEN

Poets je nog met een handtandenborstel? Uit onderzoek is gebleken dat een elektrische tandenborstel beter is voor je mondhygiëne en deze positiever kan verbeteren dan een handtandenborstel. Een elektrische tandenborstel zorgt ervoor dat er meer tandplak verdwijnt en dat tandvleesontsteking minder kans heeft om te ontstaan. Ook is het belangrijk dat je tandenborstel niet te hard is. Je kan dit zien doordat de haren rechtop staan, dan weet je dat het goed is. benieuwd naar de beste elektrische tandenborstels?

5. MINDER SNACKEN

Als je de hele dag zit te snacken wordt je tandglazuur slechter en slechter. Je afweersystemen kunnen je tanden hierdoor niet goed beschermen. Ga daarom voor gezondere opties zoals bijvoorbeeld fruit.

6. WATER DRINKEN

Drink dagelijks acht glazen water, dit zal je mondhygiëne verbeteren. Voldoende vocht is nodig voor een goede speekselproductie en speeksel beschermt je tanden. En natuurlijk is het ook nodig voor je voedselvertering

7. VOLDOENDE ETEN

In totaal moet je zeven eet en drinkmomenten hebben per dag. Namelijk drie hoofdmaaltijden en vier tussendoortjes. Dan krijgt het gebit voldoende kans om zich te herstellen. Maar dan moet je natuurlijk niet te veel suikers snacken.

8. SLECHTE ADEM

Last van slechte adem? Maak je tong dagelijks schoon met tongreiniger om de bacteriën op het achterste gedeelte van je tong te verwijderen en je mondhygiëne te verbeteren. Deze bacteriën zorgen ervoor dat je adem onaangenaam ruikt.

9. STOPPEN MET ROKEN

Het grootste nadeel van roken voor je tanden is dat het zorgt voor de gele verkleuring van je tanden en de opdroging van je mond. Normaal beschermt speeksel je tanden, maar doordat je mond opdroogt is er minder speeksel. Daardoor kunnen bacteriën minder goed bestreden worden.

DENTAL LUXE

Een mondhygiëne behandeling bij Dental Luxe is in eerste instantie om gaatjes en tandvleesaandoeningen te voorkomen. Daarnaast zijn ze ook gericht op genezingen, zoals het behandelen van een tandvleesaandoening of gaatjes. Ben jij hier geïnteresseerd in neem dan een kijkje op dentalluxe.nl.

Ga jij nu je mondhygiëne verbeteren, of ging het allemaal al goed in je mond? Ondanks dat je wellicht de mondhygiëne goed doet is het toch mogelijk dat je gaatjes krijgt. Misschien hoef je dan in de nabije toekomst helemaal niet meer naar de tandarts om deze te vullen. Benieuwd hoe dit kan?