Hoe hou jij je gebit gezond

Hoe hou jij je gebit gezond?

Hoe hou jij je gebit gezond

Iedereen wilt een mooi stralend maar vooral gezond gebit, toch? Met behulp van deze tips leer jij hoe je jouw gebit gezond houdt.

Goed poetsen

Dit is de basis van een sterk gebit, als je dit niet doet blijft alle viezigheid zitten en kan het gaatjes gaan veroorzaken. Wij raden daarom aan om in ieder geval 2 keer per dag uw tanden te poetsen zeker 2 minuten lang. De reden hier achter is dat er fluoride in tandpasta zit en die doet pas zijn werk na 2 minuten tijd. Kleine moeite en een groot resultaat dachten wij zo. Hoe hou jij je gebit gezond

De tong

Je zou nu waarschijnlijk denken vanwaar moet je de tong ook poetsen? De tong is tevens net zo belangrijk als je tanden. Op zowel je tanden als je tong blijven bacteriën zitten dus waarom wel je tanden poetsen maar niet je tong? Wat gebeurd er nou als ik niet mijn tong schoonmaak hoor ik je denken? Dit is de reden van je slechte adem. Wij raden wel aan om hiervoor een aparte tandenborstel aanschaffen, is wel zo fris. Ook kan je een tongreiniger gebruiken.

Elektrische tandenborstel

Niet alleen werkt het sneller maar ook effectiever dan een handtandenborstel. Als je op de juiste manier poets met de elektrische tandenborstel kan je geheel gemakkelijk tandplak verminderen en de kans op tandvleesontsteking verminderen. Hierdoor hou jij dus je gebit gezond, maar een goede manier van tanden poetsen is essentieel.

Tandpasta met fluoride

We hadden het er zojuist al over maar fluoride is erg belangrijk in je tandpasta, deze stof beschermt je tanden en kiezen tegen zuuraanvallen van bacteriën. Spoel niet teveel na het tandenpoetsen, zo verwijder je de fluoride en kan deze niet volledig zijn werk doen. Een slokje water nemen is voldoende. Tandartsen raden  Sensodyne Proglasur aan.

Gebruik flossdraad, stokers en ragers

Ondanks het goede poetsen kunnen er alsnog etensresten bacteriën blijven zitten dit is omdat de tandenborstel niet bij allerlei plekjes kan komen. Flossdraad en stokers kunnen hier heel gemakkelijk bijkomen en zo voorkom je dat er gaatjes kunnen ontstaan tussen je tanden.

Hoe hou jij je gebit gezond

Wij hopen je op deze manier op weg te hebben geholpen met hoe jij je gebit gezond houdt. Wij hebben ook nog een blog met hierin de 9 tips om jouw gebit gezond te houden