Hoe moet je tanden poetsen?

Hoe moet je tanden poetsen

Hoe moet je tanden poetsen?

Er is een goede manier en een foute manier om je tanden te poetsen, volgens Cynthia Eubanks, zij leidt het Dental Assistent Programma op het Everest College in North Aurora. Eubanks vertelt de meest gebruikelijke fouten mensen maken wanneer ze hun tanden poetsen. Van hoeveel ben jij er schuldig?

Hoevaak moet je jouw tanden poetsen?

In slechts 24 uur groeien er miljoenen bacteriën in je mond. Deze bacteriën kunnen een aanzienlijke hoeveelheid tandplak vormen op je tanden. Om de plak te voorkomen adviseren de tandartsen van Dental Luxe om jouw tanden te poetsen na elke maaltijd. Minimaal zou je jouw tanden moeten poetsen na je ontbijt en voordat je naar bed gaat. Als je jouw tanden drie keer per dag poetst, dan zou je denken dat vier of vijf keer beter is, toch? Fout. Te veel poetsen kan je tandglazuur laten wegslijten en jouw tandvlees irriteren, wat kan leiden tot een infectie en ontsteking. Meer informatie over dit onderwerp? bekijk onze tips over mondhygiëne

Hoe kan je je tanden het beste poetsen?

De meeste tandproblemen bij volwassenen beginnen niet op het tand oppervlak, maar op de tandvleeslijn. Voor optimale resultaat, draai je de tandenborstel 45 graden en poets je vlakbij je tandvlees. Tanden poetsen moet niet hetzelfde zijn als tanden zagen. Door tanden te poetsen in een rechte voor-en-terug-beweging kan je ribbels in je tandglazuur krijgen, wat je tanden ruw maakt. In plaats daarvan, poets je tanden in een ronde beweging. Een tandenborstel hoort niet gebruikt te worden als schuurpapier. Wees voorzichtig. Te ruig wezen met je tandenborstel kan het tandglazuur beschadigen en je tandvlees irriteren.

Wat is de juiste volgorde

Een harde borstel gebruiken heeft een grotere mogelijkheid om meer schade te geven. Als je een zachte tandenborstel gebruikt verwijder je dezelfde hoeveelheid afval terwijl je minder schade geeft aan je tanden en tandvlees. Flossen is nodig om de overige deeltjes, die de borstel mist, weg te halen. Maar als je flost nadat je hebt gepoetst, dan profiteer je niet van alle voordelen van het flossen. Flossen voor het poetsen laat gedeeltes open. In deze open gedeeltes gaat het fluoride van je tandpasta zitten, wat na verloop van tijd je gezondheid in de mond kan verbeteren. Wil je leren hoe je moet flossen?